یاد و رسم زندگی ..

افراد ساکت -حقیقتا- پر سر و صدا ترین افکار را دارند ..

یاد و رسم زندگی ..

افراد ساکت -حقیقتا- پر سر و صدا ترین افکار را دارند ..

تشکل-تقابل-سکوت

سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۲، ۰۲:۳۵ ق.ظ

تقابل بین تشکل های دانشگاهی رو همیشه شنیده بودم،

هیچوقت از نزدیک ندیده بودم! 

همیشه هم یه شک کوچیکی گوشه ذهنم بود که نکنه بقیه بزرگش کردن و در اصل مشکل خاصی نیست یا نکنه من دارم طبق یه سری شنیده در مورد هر کدوم قضاوت می کنم!

تا جایی که میدونم چهارتا تشکل در دانشگاه فعالیت میکنن که من جز دوتای اونها از نزدیک مناظره های بقیه رو ندیدم .

اما بسیج و نهاد...

این دو گروه که مشترکات خیلی خیلی زیادی هم با هم دارند،

چرا باید مسائلی که بین خودشون بوده رو با هماهنگی های سفری مثل مشهد قاطی کنن،سفری که باید خیلی ظرافت تو انتخاب برنامه های جانبی غیر از زیارتش کرد; به لحاظ قشرهای مختلفی که شرکت میکنن و انتظاراتی هم دارن و از قضا دانشجوی فنی هم هستند که از هر مسئله ای به راحتی نمیگذرن که گاهن خوب است!

یکسری جهت گیری ها و شاید جاهایی خودخواهی ها، میتونن بهانه های خوبی رو دست افراد بدن برای هرگونه قضاوت در رابطه با بسیج که بعضن هم بی مورد نیست، و مهم تر از اون قداست زیارت رو زیر سوال ببرن...

چیزی که اذیتم می کنه اینه که توی بعضی از این تشکل ها اجازه صحبت نداری...طوری بحث رو پیش می برن که بال بال میزنی در ذهنت،فکرت ولی انگار زبونت قفل شده..هرچند هم که بگن نظر تو چیه! 


نمیفهمم...

نمیفهمم یکسری از سختگیری ها رو!

و شاید منم فقط که نمیفهمم!


  • م.ح.

نظرات  (۳)

  • زهرا . ثـــــــــــ
  • در باب بسیج ،
    حرف _ و صد البته و راست ترش ، درد _
    زیاده .
    اما خب بسیج ایدئولوژی پررنگ تری داره به نسبت نهاد ،
    نهاد جایگاه ش پدرانه ست در دانشگاه _ یعنی ایده آلی که دنبال می کنه _
    اما بسیج یه خط روشن سیاسی - اجتماعی رو پی می گیره ،
    فلذا تبعات این دو رویکرد بسیار متفاوت میشه .


    پاسخ:
    اطلاع زیادی از هدف و شیوه ای که هرکدوم دارن ندارم،
    اما خط روشن سیاسی و اجتماعی به چه قیمتی؟با قبول نکردن اشتباه ها یا اصن گیرم اشتباهی هم نکنن، با حرف حرف منه ؟همین بس که به لحاظ سیاسی و شاید اجتماعی پیشرفتی نداشته باشه!
    به قول اقای تی ای ازمایشگاه ماشین مشکل ما اینه که اشتباهمونو قبول نداریم.
    بحث من هم تو این پست حول این موضوع بود بیشتر که چرا باید 
    این غد بودن و حرف حرف منه با این سفر قاطی شه.
    وگرنه حرف شما تا جایی درست که نهاد خط سیاسی به خصوصی نداره ; که البته اگه قرار باشه عملکرد نهاد هم مثل بسیج و انجمن باشه، به نظر من بهتر که نداره ...

    راستش منم بدجور فکر میکردم که فقط منم که نمیفهممشون!خوب شد که تنها نیستم :).
    .
    .
    .
    ثقف جانم بنظرم بسیج خط تاریک سیاسی - اجتماعی رو پیش گرفته نه روشن!حداقل این چیزی که ما ازشون تو دانشگاه دیدیم که اینطوره!!
    پاسخ:
    یه فکر خیلی خیلی محال تو سرم می چرخه که بیام یه تشکل بزنم تو دانشگاه که ترجیحا اسم خاصی هم نداشته باشه.
    دنبال ادمای هم عقیده با خودم بودم که مدتی بود ناامید بودم از اینکه حتی یه نفر هم پیدا بشه یا اصلن اجازه این کارو بدن!
    جدیدا دیدم که مجله جیم اینطوری عمل می کنه ولی دسترسی بهشون خیلی کمه !
    خوبه که فعلن یکی پیدا شده...
    تا ببینیم چی میشه بعدا
    ".....و همین روزها نه-کمی دیرتر-صدا شویم.."
    ;)

  • زهرا . ثـــــــــــ
  • بسیج _ و نیز نهاد _ نمیشه گفت تشکل دانشجویی هستن به معنای صحیح کلمه ،
    بسیج فی الواقع یه ارگان نظامیه .
    فلذا مختصر صبغه ی نظامی درش حس میشه به ظن م ، _ از لحاظ سلسله مراتبی _
    و یه فکری هم هست مبتنی بر تسری قرائت خاصی از نظریه ی ولایت مطلقه ی فقیه ، و ریز کردن ش در تمام سطوح .
    و مهم تر ،
    وقتی کسی دل ش گرمه به اینکه مذهب دقیقن همونی رو گفته که این فهمیده_ حالا کار نداریم فکرش درسته یا غلطه _  ، ممکنه در اون فرد یا نهاد یک دندگی حس بشه . 

    منظورم از روشن ، واضح ه . _ ارزش گذاری برش حمل نمیشه . _


    +کی گفته دسترسی به جیم خیلی کمه ؟
    دوست داری وقت بذاری ، مطالعه کنی ، در جلسات شرکت کنی و ایده بدی و مقاله بنویسی و همکاری کنی ، بسم الله !
    استقبال می کنن ...
    پاسخ:
    جیم خیلی هم خوبه،خیلی هم نزدیک به عقاید و سبکی ه که من دوست دارم پیش بگیرم.
    اما به لحاظ سیاسی گه گاهی جهت گیری های خاصی توش حس میشه که البته با جهتگیری در حال حاضر من هم خونی داره،
    اما کاری که من دوست دارم انجام بدم یکم پایه ای تر از جیم ه!
    یعنی با فرض اینکه یه عده ادم معمولی هستند که می خوان با هم راجع به مسائل چه سیاسی چه اجتماعی و هرچیز دیگه ای بخونن و بحث کنن با اطلاعاتی بسیار کم حتی.ادمای تقریبا بی طرف یا ادمای با هر نوع جهتگیری خاص ولی علاقمند به دونستن حقیقت با دید باز.(نه صرفا با دیدگاهی که قبلا داشتن بخوان به زور به بقیه بقبولونن حتی درست!)
    ایده ال من اینه....
    :)
    * البته این پرانتز اخر به جیم مربوط نمیشد!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی