یاد و رسم زندگی ..

افراد ساکت -حقیقتا- پر سر و صدا ترین افکار را دارند ..

یاد و رسم زندگی ..

افراد ساکت -حقیقتا- پر سر و صدا ترین افکار را دارند ..

خدا

دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۲، ۰۸:۱۰ ب.ظ

نتونستم بی خیال وبلاگ بشم،

وبلاگ در هر صورتی حالمو خوب می کنه، مثل یه گوش میمونه برام ...


توی کتاب " من او " باب جون یه حرفی راجع به حجاب زده بود که تا حالا هیچ حرفی نتونسته بود مسیر فکری منو عوض کنه...


همیشه اگه یکی ازم می پرسید چرا نماز می خونی، چرا فلان واجب رو انجام میدی، می گفتم خب خدای من گفته و اون رو واجب کرده، منم باید انجامش بدم. اگه بهم می گفتن چرا فلان مستحب رو انجام میدی، می گفتم چون ثواب داره، چون خنثی میکنه گناهام رو!


مدتی هست یعنی از وقتی حرف باب جون رو خوندم، تصمیم گرفتم یه سری کارها رو از روی مرام با خدا انجام بدم نه اینکه چون واجبه!!

باورم نمیشد احساس نزدیکی ای که از این طریق به خدا می کردم چند برابر شده بود...

اصلن واسم مهم نیست که کسی بیاد بهم بگه انجام واجبات مرام نمی خواد یا اینکه بگه داری منت میذاری سر خدا...

یه بنده خدایی می گفت اینا رو نباید به کسی بگی، ولی من حرفشو قبول ندارم باید این اتفاقای خوب رو جار زد.


مثلا چند روز پیش واسه انجام یه کاری که واجب نبود ولی رضایت خدا رو دنبال داشت و نمی خواستم انجامش بدم، یکدفعه یاد جمله باب جون افتادم و راضی شدم به اون کار. بلافاصله روز بعدش خدا هم واسم مرام گذاشت و سفر مشهد رو جور کرد. :-)


انقدر از این حرکت راضی و خوشحالم که انگار نه انگار من همونی ام که چند روز پیش از همه چی رو برگردونده بودم.

به نظرم رابطه ما بنده ها با خدا باید همین مرام و حرف باب جون باشه که چون دوستم ازم یه کاری خواسته منم انجام میدم نه مثل ارتباط معلم دبستان با دانش اموزش که چون بچه از توبیخ روز بعد می ترسه بیاد و تکلیف شبش رو انجام بده !!

  • م.ح.

نظرات  (۱)

یه بار یکی آقایی توی یه جمع به حالت مسخره کننده ازم پرسید : اصن که چی که مثلا نماز  میخونی؟
من هم گفتم چون احساس نیاز میکنم بهش. 
همین...
این همه کتاب خوندیم راجع به فلسفه نماز و حجاب و اینا مجموعا نتیجه گیری من همین ۳ کلمه بود، احساس نیاز من...

پاسخ:
گذشته از هر دلیلی که اون اقا برای سوالش داشته، 
اگرچه کلی هم دلیل و فلسفه پشت نماز و حجاب هست،
ولی جواب تو نه تنها مشتی بوده تو دهن اون فرد بلکه به نظرم
با این جواب اون اقا به فکر هم رفته باشه...هرچند دلیل تو کوتاه و ساده بوده.
افرین، جدا خوشم اومد از برخورد اولیه ات با اون اقا.
به نظر من یه بچه مسلمون وظیفه داره بدونه چرا خدا هر عملی رو واجب کرده و البته این کافی نیست....باید یه دلیل هم واسه خودش داشته باشه که چرا حاضر به انجام هر واجبی هست...
همین مرام و چون دوستم ازم خواسته و احساس نیاز و اینا... 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی